Cheyenne, a young unemployed journalist whose welfare payments are about to be cut off, decides to leave Paris to live a marginal life in the country. She leaves behind Sonia, the woman she loves. Sonia is a physics and chemistry teacher at a Parisian high school. She tries her best to forget Cheyenne, but it’s not easy.
How do we reconcile what we want with what we’re actually able to do, what we think and how we act, our love for a person and a desire to pursue a life elsewhere? Oublier Cheyenne is a contemporary fable about the precarious situations modern society creates, the need for change, and the power of love.