1630. An epidemic of the plague sweeps through Milan and a climate of suspicion and terror reigns. Two men are accused of spreading the disease throughout the city. They are interrogated and tortured, their executioners’ forcing out a confession of an imaginary crime. Just before dying, the men invent the story of The Spreaders of the Plague.