Each Monday, Santa and his friends hop the ferry that takes them to town. Each week, they need to bolster themselves to find work. The shipyard closed down five years ago and since then they’ve been out of work. Each in his own way has to deal with anxiety and humiliation. Fortunately Santa is there, ever ready to stand up for his friends and himself. For him, the fight is never over and dignity is the only thing that he won’t relinquish to the bosses or the law that is after him for a lampost that was destroyed during a strike.