Concerned with making a good impression, Juan starts his new job in a high-security prison a day earlier than his contract demands. Bad timing! He has barely arrived before he finds himself caught up in a riot. No one knows him and fate has it that he can pass himself off as a prisoner. He can therefore get close to the riot's leader. When members of the ETA are taken hostage, the situation takes a political turn and the government becomes involved.