When Joe and Averell, respectively the oldest and youngest of the four Dalton brothers, the dumbest bandits in the Far West, decide to rob a bank to please their mother, their troubles are only just beginning... After escaping from prison, the brothers cross the Mexican border in search of a magic sombrero that will allow them to achieve their aims. But many traps await them and Lucky Luke is on their tail...