Séléna is chief of the Marseille police. Respected and feared by his men, his sole enemy seems to be himself, along with his 300 pounds. Strangled by the bursting straight-jacket of his body, tortured by his past, he leads a solitary life in a large isolated house.
Séléna is the only person who knows that Elsa was guilty of the murder of her uncle, a wealthy shipowner. Fascinated by the young woman’s beauty, he offers her a strange deal: in exchange for his silence, he demands that she dines with him every night for a year.