Amel is a doctor handling ER cases at a hospital. She tries, as best she can, to carry out her job and live her life despite civil war. One evening, when she returns home after a long night on duty, Amel realizes her husband, a journalist, has disappeared. Confronted by the indifference and inertia of the authorities, she decides to set out to find him. She’s accompanied by Khadidia, a dynamic and defiant nurse, who stood out among the ranks fighting for independence when she was younger.