The future of a school in a Parisian suburb is under threat when a brand new, fancy school springs up right next door. Principal Zahia fears she’ll lose the little social diversity she has left. She decides to team up with Marion; a young and inexperienced but committed teacher. Together they plan to turn their endangered establishment into the very first suburban green school. To pull it off, they will have to work with a team of characters who are not exactly “pro-Nature!”