1943: Poland is under German occupation. Two intellectuals, Frederic and Witold, leave occupied Warsaw and take refuge in a friend’s manor in the middle of the countryside. The serene atmosphere almost makes them forget the war, even more so given that they focus all their attention on Henia and Karol, two beautiful 16-year-olds who seem to be made for each other, but who are not at all attracted to each other.
The film was nominated for the Golden Frog at the 2003 Cameraimages Festival and for the Golden Spur at the 2003 Flanders International Film Festival. It was selected for Competition at the 2003 Venice Film Festival and won the Prix Georges Delerue.