As Paris repares for Christmas, Delphine, twenty, struggles against death in her hospital bed. But death here has taken on the devilish mask of guilt. Who is responsible? Did she catch this veneral disease by accident or is it a form of punishment ? Delphine struggles with herself. She accuses others, then herself, seeks out the guilty party, as if this could help her recover.