Love's a bitch. It's a question of power. If you love a guy enough to remain faithful to him, he no longer screws you. But if you cheat on him, he screws you silly. Simple as that. It's not that he realizes you're cheating on him, but that he senses he's losing you.
(Catherine Breillat, excerpt from an interview published in "Unifrance Film Newsletter," No. 18)