For fifty years now, Philomène, 72, has been riding her bicycle to the nearby town to go to the market. But one day, because of a song from her youh, Philomène loses her memory. Or rather part of her memory : she no longer knows where she lives. She sets off to look for her house, not knowing she is heading for unbelievable adventures...