This feature film takes as its starting point writer Katherine Mansfield's posthumous instructions to her husband John Middleton Murry (Sir John Gielgud) regarding her work, and his subsequent handling of them. The story shifts between the publication of Mansfield's letters 33 years after her death and memories of Mansfield.