Hervé Blanchard is a decent guy, no doubt about that. But when you end up out of work at 50, stuck with a wife and worries, well, it's enough to change a man. He starts having weird ideas and terrible pains in his belly that become unbearable. The most merciful thing would be to put an end to it all before it gets any worse.