A twenty-year old girl, Annie (Joanna Shimkus) lives with her mother and her aunt(both played by first-class actresses Suzanne Flon and Katina Paxinou. The auntie is dying and for the first time in her life Annie has to cope with death. One night, she finds it too hard to bear, and leaving home where the old woman is suffering, she begins to hang around in Paris. She will meet people, and from dusk to dawn, she will learn to leave her childhood behind and to grow into a woman. This is a simple but endearing story and the beautiful Johanna Shimkus is simply breath taking.