The on-again, off-again relationship between a man and a woman who first meet during a shipwreck (she is a Salvation Army soldier, he is a sailor, both are adrift) is the subject of this French film. The two meet and separate numerous times during the movie, until they are finally able to accommodate one another. In the meantime they are out of synch, each discovering a new facet of their lives to explore at just the wrong time for the other.