Marie-Louise (Anne Giradot) is a woman whose love for her ex-husband will not die. The Lawyer Alexandre (Jean Rochefort) left her, because she attended a few leftist marches and demonstrations. While her daughter Laura (Claude Jade) falls in love with Marc (Bernard Fresson), Marie-Louise keeps hoping that Alexandre will come back to her. Laura helps her to fight for love and Marie-Louise is so attached to this idea that when her son (Bernard Le Coq) finally convinces her that he will never return, the realization has dire consequences.