A company wants to make a play about Mont Valerien resistant fighters who were shot by the Nazis and the French collaborators.They were emigrants,coming from all over the world: twenty-two men and a woman.Their nationalities,their political opinions and their religion were not the same.An united front to the enemy,they took part in glorious feats ,before being arrested ,tried and shot ;the woman was beheaded.The comedians of the play meet their character's parents.