Pierre, a young man of Brussels, has lost his job. Unbeknowst to Barbara, the woman he lives with, he has become a pickpocket to survive. He works in partnership with a young Tunisian immigrant he meets every Sunday in an abandoned bus where they share the loot of the week. One day, Pierre finds his accomplice dead in their hiding place. Pierre suddenly realizes that he does not know much about his dead friend. Taking possession of his identity papers, Pierre decides to go to Tunisia to find out who his friend actually was.