Teresa (Suzanne Flon) is the neurotic, middle aged woman living in an expansive apartment in Rome. Elana (Anne Doat) is the young student who rents a room from her. Elana is soon distracted from her scholastic endeavors when she is duped into caring for the obviously unstable Teresa. The sudden appearance of Teresa's estranged husband Lorenzo (Robert Rimbaud) and his infatuation with the student leads Teresa to consider shooting her young border. Flon won an acting award at the Taormina Film Festival for her performance in this tragedy.