“And Now… Ladies and Gentelmen” is a love story in the thriller vein. It’s a film that tackles all genres, gliding from musical to thriller, adventure film to supernatural suspense.
Valentin, A gentleman thief of English origin, sets out to sea from Fécamp in a magnificent yacht. The purpose of this solo world tour is to break away from his past – not escape from the police. A master of disguise and hold-ups, Valentin is behind some of the great works in the field of robbery, stealing from the world’s major jewelers. His weapons – that he uses with dashing panache – are simple: bluff and humor. His success and riches are such that he swears (and truly dreams) that one day he’ll reimburse all his victims.
Meanwhile, in a Moroccan palace, Jane, a jazz singer and tormented soul, sings her blues to the general indifference of all and sundry. A woman who has let life slip by and a man who has scoffed at death are bound to meet, particularly when they both share the same obsession of forgetting their past.
Oceans of sand, dunes of salty water, stubborn police, fleeting lovers and men and women going in every direction come between them. “And Now… Ladies and Gentlemen” may just be the first love story between a man and a woman who no longer want to hear a word about love.