Set in the 1920s, Sir Richard and Lady Myra reside in their country estate in Ireland with their high-spirited niece, Lois, and their nephew Laurence during the twilight of the Anglo-Irish gentry. They are joined by the Montmorencys who hide the fact that they are presently homeless. Lois is being courted by a soldier stationed in Ireland during the Irish War of Independence. The arrival of Marda Norton causes an upheaval amongst all in the house as does an escaped Irish nationalist being hunted by the British soldiers.