Emma, a 17-year-old girl, sends a synopsis to a film-maker she admires. Intrigued and charmed by it, Paul invites her to his home. The arrival of this groupie plays havoc with the established order. In no time, Emma has formed an attachment to Paul’s wife, Margot, and is acting as though she were their daughter. Friend and confident, rival and victim, seductress and manipulator in turn, she plays with their emotions and their lives. Paul comes out the most shaken but perhaps the least scarred by these apparently droll machinations.
"I had a very successful year. I was extremely lucky to work with two such directors as Resnais and Doillon. It wakes you up. People get far too complacent in this profession. I know I can be a little bit too smooth. I have been criticised for being too controlled, too stiff. Working with Doillon really gave me back the taste for a certain rawness. With him, one really has to give oneself completely. He knocks you off your pedestal. You don’t just act, you have to go through a life lesson. It’s the opposite of “feelgood” cinema, as much for the actors as it is for the audience."