Thanks to her resourcefulness and spunk, Alice (Miou-Miou) manages to get two well-paying jobs in two separates cities. She also acquires two husbands, airline pilot Philippe (Roger Hanin) and school teacher Vincent (Eddy Mitchell), and three children unevenly distributed between them. Our Heroine is found out when Philippe's schedule is changed and he chances to meet Vincent. Both men accept the situation philosophically, but a frantic Alice feels an explanation is necessary...