Dale (Clio Goldsmith) is a married, expectant mother who holds down a job as a radio announcer and when Maurice (Roger Hanin) telephones the station one day to correct a mistake she made in reference to the cinema, the two eventually end up agreeing to meet. Dale is part-French and this is one of the reasons for their first rendezvous. After the divorced Maurice sees Dale, he is attracted by her personality and charm, and the two become good friends, getting together whenever they can. Soon Maurice's son Bob (John Moulder-Brown) also meets Dale and is smitten by her just like his father. This adds a wrinkle to the already unstated feelings that pervade each meeting, feelings complicated by the fact that Dale does not have a very happy marriage but is unwilling to face up to it. Then one day, she goes into labor while her husband is away and in a series of comic sequences, Maurice is faced with seeing her through to a successful birth in the hospital (barely) -- an event that begins to finally resolve the many underlying countercurrents in the romantic tendencies of the protagonists.