Agnes (Brigitte Bardot) is the nun who follows the order to the beach for a swim in the ocean. They shed their habits to reveal bathing suits worn underneath the robes. After swimming away from the group, Agnes is fortunate enough to find some perfectly fitting mod garb complete with accessories. A motor bike is also conveniently left for her to use, and she takes off on an adventurous romp. After wrecking the bike, she is taken into custody by the police and meets Lisa (Annie Girardot), a fun-loving hooker. Agnes tries to live the life of a prostitute but fails to make the erotic connection. After Lisa saves the nun from a group of drunken American sailors, Agnes takes a job riding in an ambulance, and Lisa uses the vehicle for a bordello on wheels. Eventually, a doctor (Jacques Duby) recognizes Agnes as a nun when she comes to him as a potential sex customer. After delivering a pregnant women to the hospital, Agnes and Lisa swim back to the group of nuns, don habits and blend back into the religious order.