Muriel is a shy woman who bluffs and blusters around in order to hide her shyness and to protect her loneliness, even though she longs wistfully for a companion of some sort. She has been lonely so long that now she is an old maid and has never been wooed. In this gentle French film, Muriel gets a glimpse of romance when Gabriel walks into the seaside hotel she is vacationing in. His car has broken down, and he has to stay there for a few days while it is repaired. Hers is the only dinner table with room at it, and Gabriel cannot prevent himself from charming women. She is stiff with him at first, but soon they develop a friendship.