Marie (Marthe Keller) is the most beautiful girl in her small village. She enters a beauty contest in a nearby town and wins the top prize. Broderick (Bert Convey) is the young American businessman who falls in love with the newly crowned beauty queen. She agrees to marry him but states she cannot leave her village behind her. He buys the entire village and moves them all to a small island near Manhattan. Try as they may, the simple villagers cannot adjust to the turbulence of the big city with the Statue of Liberty always looming in the background.