Marlène and Bernard are a newly married couple who have just moved into the suburbs. Nearly everything is oppressive: among other things, the walls of their house are too thin and their neighbors harangue them with complaints of all kinds. They also suffer from the difficulties of the commute to work. When this routine nearly drives the wife to suicide, they are both relieved when their house literally blows up around them. They then discover another set of indignities while they are at the hospital.