An older woman uses a younger woman to satisfy both his personal and professional needs in this offbeat sex comedy. Clara (Brigitte Bardot) is beautiful young woman who has been hired by Jerome (Maurice Ronet), a middle-aged novelist, to work as his secretary and take dictation. However, Jerome has been suffering from a severe case of writer's block, and what he needs most at this point is inspiration. Clara's beauty fires his imagination, if not necessarily for literary matters, and as he dictates to her, he shares stories of his sensual past and fantasies of his future. Through his words and actions, Jerome seduces Clara, though it seems obvious this as much her doing as his; however, while Jerome is strictly the "love 'em and leave 'em" type, Clara has a more stable relationship in mind.