Didier (Maurice Ronet) is a confused lover and a confused husband when the girl he thought he had given up as a mistress attempts suicide and is more or less adopted by his family during her recovery. The situation becomes very tense for him as they all (wife, children and mistress) travel together with him on vacation. He impetuously asks his wife for a divorce when the mistress takes him to bed one more time, but his problems don't end there.