We are in the year 1871. A journalist for Versailles Television broadcasts a soothing and official view of events while a Commune television is set up to provide the perspectives of the Paris rebels. On a stage-like set, more than 200 actors interpret characters of the Commune, especially the Popincourt neighbourhood in the XIth arrondissement. They voice their own thoughts and feelings concerning the social and political reforms. The scenes consist mainly of long camera takes.