Showing only footage from archival sources made during the 48 years of Portuguese dictatorship (news reels, war reportage, propaganda documentaries, photographs of political prisoners, along with rushes not included in final cuts), “Nature Morte / Visages d’une Dictature” invites audiences to rediscover these archives, indeed to delve into them, thereby proposing different interpretations. By “revisiting” episodes that occurred during the dictatorship, the film attempts to make the recent past become part of the present, and through it, to confront viewers with one of many possible stories of a dictatorial regime.