Morocco's splendors have fascinated generations of foreign film-makers; Moroccans themselves started to shoot films in the fifties. Moroccan cinema has gone through various ups and downs and it's only in the last few years that we can note a revival. Nabil Ayouch isn't yet thirty, but remember his name – he's a film-maker we're going to be hearing a lot about. This movie, brilliantly and excitingly edited in a classic thriller mode, is a gripping depiction of a country where modernity and tradition co-exist. Moroccan reality pulses throughout this chase film.