My Land allows elderly Palestinian refugees to tell their stories. They fled Palestine in 1948, never to return, and have lived in camps in Lebanon for more than 60 years. 20-year-old Israelis listen to these words. These young people are building their country and feel viscerally attached to their land, without necessarily being able to explain why. Between these two sets of memories, there is a reality. The reality of two peoples who fight for the same land. A dialogue at a distance arises from this encounter, which puts into perspective this conflict in a very human way.