What I like about this film is that Vatel doesn’t go seeking compliments. He just does his job. The rest doesn’t concern him, he’s not interested in what happens upstairs. Just like Renoir’s “Rules of the Game,” there’s an upstairs and a downstairs – aristocrats above, servants below. What I like about the movies is the way various episodes can take off in so many directions. The magic created by an actor in a scene can occur despite him, without him knowing. In fact, it’s better if he doesn’t know. Actors’ greatest moments come when they’re not aware of it, when they’re deep in their work, just doing their job.