Mathilde is unwell. Regularly, she shoplifts in big department stores. She takes toys. Sometimes, she aints. She no longer goes to work. Nico, her husband, doesn't notice, or doesn't want to, whatever she does. He's a surgeon, and her sort of problems are chalk to his cheese. She meets a doctor who subjects her to hypnosis. Did she dream this "doctor" to save her from herself? Soon she's better, much better. As a result, it's now Nico who's unwell. He loves his wife, he's sure of that. But the woman he loves is becoming someone else, one he doesn't know how to love. Pathetic and comic by turns, he suspects and searches, loses and finds himself, blinded and wide awake - Mathilde is still there.