16 year-old Arco, Malik and Mustapha, are known on the estate as "Devils". With little parental support and failures in school, they spend their time either hanging out together, or working off the steam of social pressures in fighting with other kids from the hood. Djeff, J-M, Hamouda and Pete are older ; all between 20 and 26 and on the dole. They hang out on the estate; their main interests : girls and run-ins with neighbouring estates. During the eagerly awaited big hip-hop party, all hell breaks loose. On the night-club parking-lot there's a shoot-out. The police wade in. Malik dies. It's a riot...
"An important part of the film is its musical structure; it's the structure of hip-hop. Hip-hop turns in loops and the kids go round in circles : there's been breakdancing, "graf", rap etc... Rap is an urban music which one can almost say is without beginning or end. It's really important in the film : within each scene, the editing was often based on the music. It's jumpy : I often cut on the snare drum beat, or on the bass drum. The music doesn't change the sense of the narrative, but I didn't hesitate to add or cut a few frames to be in synch with it." (Jean-François Richet)