Jean Daligault, a young priest, joined the Resistance early on. Arrested on August 31, 1941, he was sentenced by a people's tribunal. He went from one prison to another and was tortured. During deportation, Jean Dakigault continued to paint in very risky conditions. His ordeal ended in Dachau where he was executed in mysterious circumstances on April 5, 1945, a month before the end of the war.