The film is a portrait of the making of an artist; recreating the early life of Varda's husband, Jacques Demy, in Occupied France and his obsession with the various crafts associated with film making, such as casting, set design, animation and lighting. The fictional sections set in wartime Nantes are matched with brief documentary interludes involving the dying Demy.