"The voice is grave but juggles Blier's words better than any other. The eyes are dark but reveal the hidden areas of the human soul better than any others. Anouk Grinberg possesses a rare blend of sweetness and resolve, vivacity and melancholy. In "My Man", beautiful and deep as night, vital and light as air, she symbolizes all women. Especially women in love. Especially women capable of abandon, pleasure and passion. While Blier's film has both the gravity of a requiem and the fantasy of a popular song, she knows how to give the tune rare elegance and skilled charm and emotion."