Fernard Bornard, the director of the botanical gardens of Paris, is deeply haunted by his fear of suffering and death. When Fernand's son is brutally killed by the Nazis, he brings his grand daughter Philippine to live with him. Out of love for her, he leads her to believe that her father is still alive as a hero of the resistance by disguising himself as this war hero. When Philippine eventually discovers the truth, she continues to help her grandfather keep up his role as a great fighter of the resistance. Their adventures culminate with the liberation of Paris.