An elderly writer is giving a wordwide lecture tour, accompanied by an attractive young woman. Like his fellow-writer Borges, and no doubt Homer too, René Kermadec is blind. As they travel from Rome to Madrid, from Seville to Zurich and from Paris to Munich, his companion Sibilla “explains” the outside world to him as she sees it through her eyes with their hunger for life. Sibilla loves René but she regularly cheats on him. How could the old man satisfy her body brimming with desire? In Spain, she falls in love with a young bullfighter whose vitality also captivates the writer. Their scandalous threesome shocks public opinion but affords the old man the consolation of an imaginary fatherhood and gives the young woman the pleasure of passion. A pleasure that doesn’t last long...