Anne is getting up and, as always, in a commotion. By the third ring of the clock, Simon, 16 years old, Lily and Lolotte, his 8 years old twin sisters, burst in begging and bickering. Right away, Anne is thrown into life. Then, comes a long day in the editing room with Cathy, her co-worker and best friend. She works in a environment of freedom and mutual respect, in good spirit where giggles are plenty. Life in the evening tends to go on until late in the night. There is often a crowd at Anne's place : Mama, her mother, Mercedes, the student who takes care of the twins, Daniel, her ex-husband and Simon's father who adores her but can't stop niggling at her, Daniel's girlfriend Eva, a fashion designer and warmhearted business woman, and Regis, Anne's lover, a roving doctor from "Médecins du Monde" - married and never there, but with a great sense of derision... Anne biggest worries are things like leaking faucets, nits in the twins'hair and at the very worst, Simon's ongoing adolescent crisis. That morning, she wakes up to the usual commotion... However, nothing else is usual.