A few days in the life of Max. The memories of the past catch up with him just as he is about to get married... Believing that he recognizes the voice of Lisa whom he was in love with a few years before, he sets off to look for her. Five characters trapped in an adventure, a sentimental thriller, a romantic comedy that could seem like a tale, a dream or a nightmare. Blinded by their feelings, tricked by their senses, they try to understand what is happening to them... But, as a Chinese proverb says, the darkest spot is always beneath the lamp.