Paris, 1968. Two little girls meet on a bench in Paris's bohemian Montmartre, and their friendship defines them as they grow up. One becomes a journalist, the other an artist, and though their lives sometimes differ, they maintain a sense of tenderness and irony when together, and both face life with wit and stoicism.