Every year, a man leading a bear arrives in the Algerian village of Zitouna and challenges the little community to find a champion to square off against the bear. And every year, it is Slimane el Mabrouk who defends the tribe's honor. But one year, the outcome is fatal, and Slimane's two children, Omar and Ourida, are orphaned. Stripped of their inheritance, the children grow up alone.
Is this a threat of personal revenge or a promise of modern progress? The village, their traditional way of life disrupted forever, will soon have an answer to their questions.