Little Buddha is the encounter between a young American and a very old man from a far-off country, the marriage of two cultures and two times-periods standing on either side of a twenty-five century gap. It is a magic journey to the "roof of the world" and the heart of wisdom...
Nine-year-old Jesse Conrad is a young fellow like millions of others throughout the world. He lives in Seatle with his engineer father, Dean, and his schoolteacher mother, Lisa. One day, they are surprised by a visit from a delegation of Buddhist monks, who have come from the himalayan kingdom of Bhutan under the leadership of Lama Norbu and his deputy, Champa. The monks think that Jesse might be the reincarnation of one of their most eminent spiritual leaders...