In Kouroussa, the village where he was born, between Madou, his father and king of mechanics, Kouda, his gentle mother, and his gang of friends, Baba learns about life, in harmony with the world around him. However, Baba is old enough to leave for the capital to continue his studies. He crosses the whole of Guinea to stay with his uncle Moussa in Conakry. He discovers a new, "modern" life in the capital.