"The King of Paris", for the theatre world in 1930, is the illustrious actor Victor Derval. Safely enthroned at the top of the theatre bills, Derval has lorded it over the Paris boulevards for the past ten years and is one of Parisian high society's most courted celebrities. Derval has a son, Paul, who lives in an attic room in his father's house. Paul, aged 20, is tormented soul who views this stranger, his father, with an uneasy mix of fascination and scorn...